Παρασκευή 25 Μαΐου 2007

Αλλαγή μοτίβου σε Καβάφη


Νομίζω ότι ο greekscorpio στο χθεσινό σχόλιο του είχε δίκιο για την εμμονή μου στην ποίηση του Βάρναλη. Έτσι λοιπόν αποφάσισα να αλλάξω μοτίβο. Προτίμησα Καβάφη και μάλιστα, όχι ένα από τα πιο εύκολα και γνωστά του ποιήματα. Γράφτηκε το 1926.Ελπίζω να σας αρέσει και να μην κατηγορηθώ για πορνόφιλο ή φιλομοφυλική τάση από τυχόν σεμνότυφους φίλους





Μέσα στα καπηλειά

Μέσα στα καπηλειά και τα χαμαιτυπεία
της Βηρυτού κυλιέμαι. Δεν ήθελα να μένω
στην Αλεξάνδρεια εγώ. Μ' άφισεν ο Ταμίδης·
κ' επήγε με του Επάρχου τον υιό για ν' αποκτήσει
μια έπαυλι στον Νείλο, ένα μέγαρον στην πόλιν.
Δεν έκανε να μένω στην Αλεξάνδρεια εγώ.-
Μέσα στα καπηλειά και τα χαμαιτυπεία
της Βηρυτού κυλιέμαι. Μες σ' ευτελή κραιπάλη
διάγω ποταπώς. Το μόνο που με σώζει
σαν εμορφιά διαρκής, σαν άρωμα που επάνω
στην σάρκα μου έχει μείνει, είναι που είχα δυο χρόνια
δικό μου τον Ταμίδη, τον πιο εξαίσιο νέο,
δικό μου όχι για σπίτι ή για έπαυλι στον Νείλο.

3 σχόλια:

  1. Δεν υπάρχει ηθικό κι ανηθικο στην τεχνη. Ενα βιβλιο είναι απλά καλά γραμμενο ή όχι. Αυτό ειναι όλο
    Απόφθεγμα του Οσκαρ Γουάϊλντ, από την δίκη του, που τελειωσε σαν σημερα-αυτό ειναι το δικό μου κειμενο προς ανάρτηση. Το πολύ πολύ να μας παραλάβουν αμφοτερους ως "αναισχυντους"-αλλά με τετοια συντροσιά, και τέτοιες επιλογές οπως αυτη του Καβάφη, τιμή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν μπηκε το χθεσινό που εστειλα. Ελεγα, οτι πέραν της εξαιρετικής επιλογής, επειδή τυχαινε να ειναι η ημερα της καταδίκης του Οσκαρ Γουάϊλντ (που ειπε οτι δεν υπάρχουν ηθικά και ανήθικα βιβλία. Ενα βιβλίο ειναι καλά ή ασχημα γραμενο, αυτο ειναι όλο) εκανα αναλογη εγγραφή, οπότε αν επισείσουμε λίθο αναθέματος από σεμνότυφους, θα είναι τιμή μου να είμαι με τέτοια συντροφιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η καθυστέρηση απαντήσεως οφείλεται στην απουσία μου στην επαρχία

    ΑπάντησηΔιαγραφή